Il tuo browser non supporta JavaScript!

COMMUNICATIVE BUSINESS

Italian Research Review on Business Communication

“Communicative Business” is the first Italian academic and managerial review specifically dealing with research topics related to “total business communication” (e.g. advertising, integrated marketing communications, corporate public relations, sponsorship, event management, internal communication, etc.).
The review is an initiative of the Research Laboratory on Business Communication with the support of the Department of Economic and Management Sciences of Università Cattolica del Sacro Cuore in Milan, and its international Editorial board is composed of highly esteemed scholars and communication experts from Italy and from foreign countries.
The aim of the publication is both to contribute to the advancement of the knowledge of business communication in all its integrated aspects and to stimulate an open dialogue and a factual collaboration approach among scholars of different countries.

ISSN versione cartacea: ISSN 0042-725 X

 

Editorial Board
RICHARD F. BELTRAMINI (Wayne State University), DOMENICO BODEGA (Università Cattolica del Sacro Cuore), EDOARDO T. BRIOSCHI (Università Cattolica del Sacro Cuore), MANFRED BRUHN (Universität Basel), ROBERTO CAFFERATA (Università degli Studi di Roma "Tor Vergata"), YUNG KYUN CHOI (Dongguk University), UMBERTO COLLESEI (Università Ca' Foscari), RENATO FIOCCA (Università Cattolica del Sacro Cuore), EMANUELE INVERNIZZI (Università IULM), GAYLE KERR (Queensland University of Technology), PHILIP J. KITCHEN (University of Hull), YASUHIKO KOBAYASHI (Aoyama Gakuin University), HAIRONG LI (Michigan State University), GORDON E. MIRACLE (Michigan State University), ROBERTO P. NELLI (Università Cattolica del Sacro Cuore), CHARLES PATTI (University of Denver U.S.), JOE PHELPS (University of Alabama), JEF RICHARDS (University of Texas at Austin), DON E. SCHULTZ (Northwestern University), CHARLES R. TAYLOR (Villanova School of Business), ELISABETH TISSIER-DESBORDES (Ecole Supérieure de Commerce de Paris)

 

Scientific Director
EDOARDO T. BRIOSCHI
Università Cattolica del Sacro Cuore

 

Editor in-chief
ROSSELLA C. GAMBETTI
Università Cattolica del Sacro Cuore


Referees
SILVIA BIRAGHI (Università Cattolica del Sacro Cuore), EDOARDO T. BRIOSCHI (Università Cattolica del Sacro Cuore), AMEDEO DE LUCA (Università Cattolica del Sacro Cuore), RENATO FIOCCA (Università Cattolica del Sacro Cuore), EMANUELE INVERNIZZI (Università IULM), GAYLE KERR (Queensland University of Technology, Australia), CARRIE LA FERLE (Southern Methodist University, U.S.), ROBERTO P. NELLI (Università Cattolica del Sacro Cuore), CHARLES PATTI (University of Denver, U.S.), STEFANIA ROMENTI (Università IULM), ELISABETH TISSIER-DESBORDES (Ecole Supérieure de Commerce de Paris, France), MARIA GRAZIA ZOIA (Università Cattolica del Sacro Cuore)


Email:

Lingua: inglese








 

Ultimo fascicolo

Numero: 2
 

 

News

08.03.2017
«Dentro di lei c’è il cielo»: donne sul lettino dello psicanalista
Francesco Stoppa ci racconta il suo libro "La costola perduta", un omaggio alle donne viste attraverso la psicanalisi nel rapporto con l'uomo, la sua identità e i figli.
07.03.2017
La storia del libro cristiano all'Ambrosiana
Giovedì 30 marzo in Biblioteca Ambrosiana presentazione della trilogia di Giuliano Vigini "Il libro cristiano nella storia della cultura" con Montecchi, mons. Ballarini e Torno.
14.02.2017
L'invito di Carlo Maria Martini agli sposi
Il 15 febbraio di 90 anni fa nasceva Carlo Maria Martini: lo ricordiamo con un brano tratto dal libro "La famiglia alla prova", in promozione fino a fine febbraio.
11.01.2017
Il welfare in azienda: oltre Olivetti
Dall'utopia dell'imprenditore illuminato, come Olivetti, alla fase odierna del valore condiviso: il nuovo libro di Luca Pesenti, "Il welfare in azienda".

Archivio rivista

Newsletter

* campi obbligatori
Pinterest