Il tuo browser non supporta JavaScript!

Un po’ spettacolo, un po’ forma d’arte, un po’ conoscenza. Impressioni di alcuni giovani di provincia sul cinema e l’audiovisivo

digital Un po’ spettacolo, un po’ forma d’arte, un po’ conoscenza. Impressioni di alcuni giovani di provincia sul cinema
e l’audiovisivo
Articolo
rivista COMUNICAZIONI SOCIALI
fascicolo COMUNICAZIONI SOCIALI - 2018 - 2. iGEN CINEMA Moving Image Consumption and Production by Post-Millennials
titolo Un po’ spettacolo, un po’ forma d’arte, un po’ conoscenza. Impressioni di alcuni giovani di provincia sul cinema e l’audiovisivo
On Being Entenerteined as Teen in a Small-Town. Audiovisual Habits of iGen from Southern Sardinia
autore
editore Vita e Pensiero
formato Articolo | Pdf
online da 09-2018
doi 10.26350/001200_000013
issn 03928667 (stampa) | 18277969 (digitale)
Scrivi un commento per questo prodotto
€ 6,00

Ebook in formato Pdf leggibile su questi device:

Digital natives ideally belong to the post-millennial generation, indeed, those who were born after 1995 are more likely to have used digital technology growing up than those who were born before. In Italy, movie theaters are less active than in the past and the consequences of this are particularly felt in small urban centers. Considering the iGen familiarity with digital devices and the lack of working movie theaters, teenagers’ habits towards audiovisual experiences will be analyzed in this paper: the reference sample is a small group of young people living in Sulcis-Iglesiente. This province, situated in south west Sardinia, is sadly known as the poorest region of Italy and it suffers from inefficient public transportation services like many other Italian areas. With an extension of 2.117 km² and 141.628 inhabitants, the territory counts only one operational movie theater situated in the town of Carbonia (even if festivals and temporary shows are organized in some villages on several occasions) and public transportation might stop before the end of the shows. A short survey will be submitted to the sample; questions are easy to understand: possible difficulties in reaching the theater, general interest in cinema and movies, the devices used for watching video content, popularity of other kinds of audiovisual entertainment (like video-games, TV-series, user generated videos) and the use of video in social media. Results will be presented and discussed. A correlation between the distribution of movie theaters and teenagers’ multi media habits in southern Sardinia will be discussed.

keywords

Post-Millennials; movie theatres; southern Sardinia; digital entertainment; social media video.

Biografia dell'autore

alessandra.porcu@gmail.com



News

02.09.2019
È arrivato settembre: tutti gli eventi in calendario
Wolf, Benasayag, Esquirol, d'Ors, Tolentino Mendonça: sono solo alcuni dei protagonisti degli eventi di settembre. Scoprili tutti...
30.08.2019
Torino Spiritualità 2019: ad infinita notte
Tutti gli appuntamenti dedicati al buio e alla veglia con gli autori Vita e Pensiero, dal 26 al 30 settembre .
26.08.2019
Cos'è il populismo? I Prof rispondono
Mercoledì 18 settembre Cottarelli, De Bortoli, Parsi dialogano con Hamaui e Boitani su cause e conseguenze del populismo.
03.09.2019
Il filosofo della bontà, un Candide 2.0 in carne e ossa
Intervista al filosofo catalano Josep Maria Esquirol che spiega il suo cammino dell'ingenuità e la forza della bontà.

Newsletter

* campi obbligatori

Collane

  • Cultura e storia
  • Filosofia morale
  • Grani di senape
  • Le nuove bussole
  • Metafisica e storia della metafisica
  • Punti
  • Relazioni internazionali e scienza politica.ASERI
  • Sestante
  • Studi interdisciplinari sulla famiglia
  • Temi metafisici e problemi del pensiero antico
  • Transizioni
  • Varia. Saggistica
  • Tutte le Collane