Due dimensioni e mezza. Elementi metalinguistici nei giochi “paper” - Metalinguistic features in “Paper” games
digital
![]() Articolo
€ 6,00
|
Ebook in formato Pdf leggibile su questi device:
|
|
The article analyzes two recent video games, Super Paper Mario and Paper Wars: Cannon Fodder, in order to trace a possible history of how video game gained awareness of itself as a cultural medium. A history comparable to the much longer one of traditional artistic mediums. Both games feature an ironic, metalinguistic use of 2-D images within a fully three-dimensional space: a pastiche of formal elements from the past into advanced technology and gaming. Video game foregrounds its history, staging it in a way similar to that used by much postmodern painting. A degree of awareness which has always characterized such a complex medium, whose evolution has been modeled – with an acceleration typical of technological development – on that of painting. The relation between the two has alternatively been serious or ironic, yet always driven by the influence of a shared culture.
|
News
15.01.2019
La legge di Forti che educa e cura
Solo partendo dalla capacità di ascolto, scrive Forti nel suo ultimo libro, possiamo curare le gravi malattie cui sono affette oggi le norme giuridiche.
14.02.2019
Volontà, cura, ricerca: l'amore da sfogliare
L'amore per Dio e gli uomini di Tomáš Halik, quello filiale di Eva Feder Kittay, quello di coppia di Nicole e Philippe Jeammet: tre saggi che custodiscono preziose storie da leggere.
04.02.2019
Caravaggio e Rembrandt: un dialogo da osservare
Venerdì 15 febbraio alla Pinacoteca di Brera un dialogo sui capolavori di Caravaggio e Rembrandt sulla cena di Emmaus, con a seguire la visita guidata alle opere.
04.02.2019
Rembrandt e le sue ombre
L'incipit del libro "Rembrandt a Emmaus", opera di Max Milner dedicata alla sfida dei pittori, su tutti Rembrandt, di rappresentare il brano di Luca sull'incontro con Gesù.
Archivio rivista
Ultimi 3 numeri
COMUNICAZIONI SOCIALI - 2018 - 3. The international circulation of european cinema in the digital age
COMUNICAZIONI SOCIALI - 2018 - 2. iGEN CINEMA Moving Image Consumption and Production by Post-Millennials
COMUNICAZIONI SOCIALI - 2018 - 1. POWER, MULTIDIRECTIONALITY AND CONTINGENCY Political Struggles over Representation, Decision-Making and Technology
COMUNICAZIONI SOCIALI - 2018 - 2. iGEN CINEMA Moving Image Consumption and Production by Post-Millennials
COMUNICAZIONI SOCIALI - 2018 - 1. POWER, MULTIDIRECTIONALITY AND CONTINGENCY Political Struggles over Representation, Decision-Making and Technology
Annate disponibili online
2018201720162015201420132012201120102009200820072006200520042003200220012000199919981997199619951994199319921991199019891988198719861985198419831982198119801979197819771976197519741973