Il tuo browser non supporta JavaScript!

Communicative Negotiation in Cinema and Television

Communicative Negotiation in Cinema and Television
titolo Communicative Negotiation in Cinema and Television
autore
argomenti Società, media, famiglia, lavoro Media spettacolo e processi culturali
collana Strumenti. Media spettacolo e processi culturali - Quaderni dello STARS
formato Libro
pagine 72
pubblicazione 2002
ISBN 9788834309766
Scrivi un commento per questo prodotto
 
€ 6,00
Spedito in 3 giorni
Collected in this volume are four essays based on the concept of communicative negotiation. The concept of negotiation has proved very useful in understanding the connection between media communication strategies and the reception modes of the subjects. In particular, negotiation properly describes communication pro-cesses as a moment of interaction, in which the definition of a meaning, of a point of view, of a goal, etc. results from a confrontation between communicating partners. But the notion of communicative negotiation may be applied also to define how a text places itself in the social space, how it opens itself to particular uses, and how it corresponds with the network of other social discourses. In this book the notion of communicative negotiation is applied to the study of mass media phenomena of which cinema is an example, and it is correlated to other key concepts, such as communicative situation, co-operation, pact.

Biografia dell'autore

Francesco Casetti is full professor in Cinema and Television in the Department of Sciences of Communication and Performing Arts at the Università Cattolica of Milan. He previously taught at the Université de Paris III, at the University of Iowa and at the University of California in Berkeley, where he served the Chair of Italian Studies. He is the author of Inside the Gaze. “The Fiction Film and its Spectator” (1999) and “Theories of Cinema. 1945-1995” (1999).

News

27.11.2018
Imago pietatis: indagine su fotografia e compassione
Dall'immagine di Alan Kurdi prende il via l'indagine del sociologo Colombo, chiamando in causa i nostri meccanismi comunicativi e il sentire umano.
31.10.2018
Il grande codice. Bibbia e letteratura
Un'anteprima tratta dal libro "Il grande codice. Bibbia e letteratura" di Northrop Frye, un grande classico del pensiero critico.
19.09.2018
Lettore, vieni a casa di Maryanne Wolf
Lettere appassionate rivolte all'amico lettore, perché preservi quella prodigiosa conquista del cervello umano che è la lettura profonda.
03.12.2018
Fotografia e compassione: se le emozioni diventano virali
Venerdì 14 alla Libreria Verso di Milano presentazione del nuovo libro di Fausto Colombo "Imago pietatis. Indagine su fotografia e compassione.

Newsletter

* campi obbligatori

Collane

  • Cultura e storia
  • Filosofia morale
  • Grani di senape
  • Le nuove bussole
  • Metafisica e storia della metafisica
  • Punti
  • Relazioni internazionali e scienza politica.ASERI
  • Sestante
  • Studi interdisciplinari sulla famiglia
  • Temi metafisici e problemi del pensiero antico
  • Transizioni
  • Varia. Saggistica
  • Tutte le Collane