Il tuo browser non supporta JavaScript!

Social dimension of virtual reality

Social dimension of virtual reality
titolo Social dimension of virtual reality
autore
argomenti Psicologia
collana Strumenti. Psicologia
formato Libro
pagine 240
pubblicazione 2013
ISBN 9788834321324
Scrivi un commento per questo prodotto
 
€ 20,00
Spedito in 3 giorni
 
Disponibile in altri formati:
Social dimension of virtual reality Pdf
formato: Ebook | editore: Vita e Pensiero | anno: 2013
Anno: 2013
Running through the jungle, hunted by an experienced warrior; or flying to the MIT library pavilion; falling in love with a green-haired elf; confronting with a small elevator while fighting against claustrophobia; or manipulating an immaterial triangle in order to understand Pythagoras’ theorem. These are just some few examples of the wide range of experiences that Virtual Reality (VR) can offer us.
€ 5,99

Running through the jungle, hunted by an experienced warrior; or flying to the MIT library pavilion; falling in love with a green-haired elf; confronting with a small elevator while fighting against claustrophobia; or manipulating an immaterial triangle in order to understand Pythagoras’ theorem. These are just some few examples of the wide range of experiences that Virtual Reality (VR) can offer us. During last years, VR proved to be an emergent field of research for psychology, and there have been examples of opportunities that VR offers to psychological research and practice: from building “planned experiences”, to re-creating specific simulated social contexts. This chance can be useful in many ways: mainly VR could be a tool to explore human experiences, and, in second instance, virtual environments could be examined by themselves, as a medium, or as a brand new context. This book, with an updated literature review, analyzes the psychosocial dimension of interactions in VR, highlighting the interactional nature of the sense of presence.

Biografia dell'autore

Matteo Cantamesse is a social psychologist at the CSRPC (Centro Studi e Ricerche di Psicologia della Comunicazione), of Università Cattolica of Milan. He studies the social processes in mediated environments, both on low- and high-virtuality systems.


News

20.09.2017
La mente non è un vaso da riempire: libro-quiz!
In occasione della pubblicazione del libro "Ritorno ai classici", vi proponiamo un piccolo libro-quiz per mettere alla prova le vostre conoscenze.
25.07.2017
«Senza chiudere gli occhi»: l'anima del giornalismo
È ancora possibile fare del buon giornalismo? Risponde Domenico Quirico, che nel libro "Il tuffo nel pozzo" racconta il valore della sua professione.
26.05.2017
Luci sul noir: come nasce la paura sugli schermi
Intervista a Massimo Locatelli sul nuovo libro "Psicologia di un'emozione. Thriller e noir nell'età dell'ansia", un viaggio tra serie tv, film e app, alla scoperta dei meccanismi della paura.
11.01.2017
Il welfare in azienda: oltre Olivetti
Dall'utopia dell'imprenditore illuminato, come Olivetti, alla fase odierna del valore condiviso: il nuovo libro di Luca Pesenti, "Il welfare in azienda".

Newsletter

* campi obbligatori

Collane

  • Cultura e storia
  • Filosofia morale
  • Grani di senape
  • Le nuove bussole
  • Metafisica e storia della metafisica
  • Punti
  • Relazioni internazionali e scienza politica.ASERI
  • Sestante
  • Studi interdisciplinari sulla famiglia
  • Temi metafisici e problemi del pensiero antico
  • Transizioni
  • Varia. Saggistica
  • Tutte le Collane
Pinterest