Libri di Edoardo Teodoro Brioschi - libri Vita e Pensiero (2)

Edoardo Teodoro Brioschi

Edoardo Teodoro Brioschi
autore
Vita e Pensiero
È stato professore ordinario di Economia e tecnica della comunicazione aziendale dell'Università Cattolica di Milano fino all’anno accademico 2010/11.
Sin dal 1965 ha collaborato con il prof. Mario Apollonio, fondatore della Scuola Superiore delle Comunicazioni Sociali dell'Ateneo, in cui è stato chiamato a ricoprire, a partire dall'a.a. 1971/72, l'insegnamento di Dottrina e tecnica della pubblicità e, quindi, quello di Economia dell'impresa.
Nell'a.a. 1972/73 è stato chiamato dalla Facoltà di Economia e Commercio ad avviare l'insegnamento di Economia e tecnica della pubblicità, di cui ha ricoperto a partire dal 1980 la prima cattedra universitaria in Italia.
Nel 2005 ha ricevuto il Charles H. Sandage Award for Teaching Excellence dall'American Academy of Advertising: è stato pertanto il primo docente non statunitense cui sia stato conferito tale riconoscimento. È fondatore e Presidente del Comitato scientifico del Laboratorio di Ricerche sulla Comunicazione Aziendale (LABCOM), istituito dalla stessa Università Cattolica nel 1998.
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Titoli dell'autore

La comunicazione totale d'azienda nel contesto internazionale. Total Business Communication in the International Context La comunicazione totale d'azienda nel contesto internazionale - Total Business Communication in the International Context
Anno: 2009
Un excursus ricco e articolato che ci introduce a una visione internazionale della comunicazione d’azienda.
€ 20,00
Communicative Business. Il governo dell'azienda e della sua comunicazione nell'ottica della complessità Communicative Business - Il governo dell'azienda e della sua comunicazione nell'ottica della complessità
Anno: 2008
Communicative business: questa espressione indica l'azienda che, avendo accolto l'indirizzo di governo che si intitola alla co
€ 35,00
A Comparative Study in Business Communication. Integrated Marketing Communication, Total Business Communication, Koukoku A Comparative Study in Business Communication - Integrated Marketing Communication, Total Business Communication, Koukoku
Anno: 2008
Beginning in the seventies two countries, one European – Italy -, the other Asian – Japan -, have developed two schools in the field of business communication. The first regarded the concept of ‘total business communication’, the second concerned the concept of ‘koukoku’. The two schools have complex points of contact between them. At the same time, in the United States the growing integration, at the theoretical rather than the operative level, of business communication activities – hence the concept of ‘integrated communication’ – led to the initial formulation in the eighties of the concept of ‘integrated marketing communication’. With it the birth of a school that was to disseminate this concept, first of all in an English-speaking environment, and to promote its further evolution through intense research activities. This evolution, as also happened with the other two schools, started from the territory of communication and came to involve the whole firm and its governance as well as the concept of the brand, specifically considered at the institutional level (corporate brand). The school of ‘integrated marketing communication’ (IMC) appeared as the evolutionary expression of the American school, which has been dominant worldwide for the past century. The other two appeared as emerging schools, based in countries which had accepted and applied the principles and methods of the American school in the field of business communication in the decades before and after World War II, but they had also come up against some of its limits. Given this scenario, it seemed interesting to the authors to return to the basic concepts of their different schools, to explore their origins, compare their characteristics and set out their distinctive features – also with reference to the dominant school –, as a way both to better understand the reasons behind the development of these different schools in the field of business communication and to draw some conclusions for the future.
“Communicative business”: verso un modello ottimale di azienda nell’ottica della comunicazione digital “Communicative business”: verso un modello ottimale di azienda nell’ottica della comunicazione
Anno: 2008
In the late Sixties and in the early Seventies companies experienced a situation of weakness in coping with a progress and a society which were completely different from those with which they were used to deal. In the meantime, starting from the Seventies, three schools in the fi eld of business communication developed at the international level. They were the Integrated Marketing Communication, the Total Business Communication and the Holistic Communication. The common aim of these schools was both to optimize the business communication activity and therefore to pursue in a more effective and effi cient way a variety of objectives (technical, economic and social ones). Now, for a company able to develop an adequate communication culture it was possible to exploit the full potential of these schools and related operational guidelines, thus overcoming the abovementioned situation of weakness. This is the case for a “Communicative Business”, that is nowadays becoming the business model open to communication and aimed to clearly present its identity and infl uence its image in a growing audit society.
€ 6,00
Total Business Communication. Profiles and Problems for the New Century Total Business Communication - Profiles and Problems for the New Century
Anno: 2006
Total Business Communication represents the most extensive configuration of communication in the corporate environment. As such, it includes any other configuration of communication (referring to advertising, promotion, or integrated marketing communication). The premise for this concept is that any business elements, aspects or activities can influence the corporate identity and, consequently, the corporate image. Hence, the need for a governance of the corporate identity, which becomes the management of said elements, aspects and activities taken into consideration in their entirety (total business communication). This implies a global management of the business looked upon, from the standpoint of the identity it conveys. The approach following which the business in its wholeness (that is the corporate system) is managed on the basis of the proposal of a particular identity is defined as communication approach.
€ 15,00
Marketing e comunicazione. Evoluzione di un rapporto Marketing e comunicazione - Evoluzione di un rapporto
Anno: 2002
Nel corso di circa due secoli di esistenza, la moderna azienda industriale è stata gestita secondo...
 

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