Gordon E. Miracle
Titoli dell'autore
Historical Perspectives on International Advertising
digital

Anno:
2008
This essay traces the history of international advertising practice and the parallel evolution of the
literature to describe, evaluate and improve it. History can explain how the business of international
advertising and its related academic discipline developed; it can teach how to avoid the mistakes
of the past. But research and theory, as well as practical experience, are necessary to generate
new knowledge that is useful to guide future practice.
This paper illustrates how international advertising practice, research and theory are interrelated.
The paper includes a discussion of 100 years of: (1) international advertising practice, and
(2) contributions to the literature – especially standardization versus adaptation of international
advertising.
As the practice of international advertising developed, practitioners wrote about their experience
and offered guidelines to others. But most have achieved only modest refi nements in their international
advertising strategies, tactics, executions, and integrated campaigns. Correspondingly,
academic researchers have described, evaluated and investigated the nature of international advertising.
But they have made only modest contributions to knowledge.
However, there is hope. Academic researchers are fi nally beginning to do the kind of cross-cultural
international experiments that are needed to generate new knowledge that will likely be useful
in practice. They are also developing improved research methods needed to achieve reliable
and valid research results. The paper concludes with specifi c suggestions for future international
advertising research.
€ 6,00
Using the Translation/Back-Translation Technique in International Marketing Research
digital

Anno:
2005
Questo saggio è imperniato sulla natura e sull’utilità del processo di traduzione/retroversione volto ad ottenere
dei risultati validi e attendibili nell’ambito delle ricerche internazionali di marketing. Le principali fonti
d’informazione del presente saggio sono ravvisabili nelle esperienze personali dell’autore unitamente alla letteratura
del settore. L’esperienza dell’autore si fonda sull’apprendimento di varie lingue, sul fatto di aver condotto
e diretto progetti di ricerca nazionali e internazionali in sette Paesi, nonché sull’insegnamento o su esperienze
professionali di natura differente in altri undici Paesi. Tale esperienza deriva altresì dallo svolgimento
di varie tipologie di ricerca, che comprendevano l’analisi dei contenuti, gli esperimenti, gli studi qualitativi e
le indagini di mercato.
Data la varietà dei Paesi, delle culture e delle lingue, oltre che dei tipi di ricerca che sono stati condotti,
si può ipotizzare che le conclusioni del presente contributo trovino applicazione in numerosi Paesi.
Nondimeno, poiché l’esperienza insegna anche l’umiltà, sarebbe opportuno che altri ricercatori conducessero
degli studi in nuovi Paesi e nell’ambito di nuove culture al fine di convalidare, invalidare o migliorare le
conclusioni di questo saggio, nonché per sviluppare nuovi metodi atti ad accrescere l’attendibilità e la validità
delle future ricerche internazionali di marketing.
€ 6,00
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