Il tuo browser non supporta JavaScript!

Guido Gili

Libri dell'autore

Reaping What Has Been Sown: The Concept of Truth and Its Sufferings digital
formato: Articolo | COMUNICAZIONI SOCIALI - 2017 - 3. THE REMAKING OF TRUTH IN THE DIGITAL AGE | Open Access
Anno: 2017
The topic and the concept of ‘post-truth’ has emerged very evidently in the last year, following several political events in Western countries. The topic has also been made relevant by the uses, or rather the abuses, of the Internet, where uncontrolled, fake news circulate in today’s world at top speed. What we are facing now is the result of processes that have developed during the last decades in philosophy, sociology, communication studies, and journalism studies...
Scarica
Quale coesione sociale? Cinque meccanismi integrativi alla prova della crisi digital
formato: Articolo | STUDI DI SOCIOLOGIA - 2013 - 3 - 4
Anno: 2013
Why do human societies remain united and do not dissolve into a fine dust of individuals and small groups?
€ 6,00
Il piacere della violenza. Esposizione televisiva, gratificazioni del pubblico e pratiche di fruizione digital
formato: Articolo | STUDI DI SOCIOLOGIA - 2005 - 2
Anno: 2005
Why is there violence in mass media? This question has two aspects. The first one regards the choices, the motivations and the strategies of the producers, i.e. all those people – journalists, authors, directors, those in charge of the programming, pressure groups – who, with different capabilities and at various levels, influence the making or the diffusion of the contents. People who produce or broadcast violent contents act on the basis of particular expectations regarding the preferences of the audience, yet they cannot force anybody to switch on or to be interested in violence on television. For this reason it is of particular interest to analyse the audience’s motivations. This is the other aspect of the question, that one of the addressees. Do violent messages attract the audience? If so, why? Which type of audience, in what conditions and in what contexts? What kind of satisfaction and gratification does the audience, that voluntarily exposes itself to violent messages, actually gain? This paper aims to investigate why the addressee is attracted by programmes, whether of news or fiction, containing violent messages; reasons that may have nothing to do with the «pleasure of violence». An additional aim is to analyse how different practices of exposure to and consumption of the television violence can influence the processes of decoding and interpretation, and so, in turn, affect individuals and groups.
€ 6,00
Il fantasma della realtà: prospettive realiste e idealiste nell'analisi dei mass media digital
formato: Articolo | STUDI DI SOCIOLOGIA - 1998 - 2
Anno: 04/1998
€ 6,00
Le sorprese dell'"ultimo McLuhan" digital
formato: Articolo | COMUNICAZIONI SOCIALI - 1993 - 4
Anno: 1993
€ 6,00
 

News

09.09.2020
Vicini alla scuola: i nostri consigli di lettura
Fino al 30 settembre è attiva sul sito la promozione su tutti i libri della collana di pedagogia ed educazione: un percorso di lettura dedicato agli insegnanti.
14.09.2020
FAUST: uno dei Mostri favolosi
Anteprima del nuovo libro di Alberto Manguel, "Mostri favolosi", una galleria di personaggi vivi e attuali, sebbene di carta e inchiostro, come il dottor Faust.
14.09.2020
Teen immigration al Congressino del Pime
In occasione del 89esimo Congressino Missionario del Pime di Milano, incontro con Anna e Elena Granata, autrici di "Teen Immigration".
10.09.2020
Torino Spiritualità 2020: Respiro
Al via la XVI edizione di Torino Spiritualità: il 25 e 26 settembre appuntamento con Silvano Petrosino, Alberto Manguel e Pablo d'Ors.

Newsletter

* campi obbligatori

Collane

  • Cultura e storia
  • Filosofia morale
  • Grani di senape
  • Le nuove bussole
  • Metafisica e storia della metafisica
  • Pagine prime
  • Punti
  • Relazioni internazionali e scienza politica.ASERI
  • Sestante
  • Studi interdisciplinari sulla famiglia
  • Temi metafisici e problemi del pensiero antico
  • Transizioni
  • Varia. Saggistica
  • Scopri le altre Collane