Il tuo browser non supporta JavaScript!

Statistical analysis of customer lifetime value: a case study on telecommunications data using SAS

digital Statistical analysis of customer lifetime value: a case study on telecommunications data using SAS
Articolo
rivista STATISTICA & APPLICAZIONI
fascicolo STATISTICA & APPLICAZIONI - 2013 - 2
titolo Statistical analysis of customer lifetime value: a case study on telecommunications data using SAS
autori
editore Vita e Pensiero
formato Articolo | Pdf
online da 05-2014
issn 18246672 (stampa)
Scrivi un commento per questo prodotto
Scarica

Ebook in formato Pdf leggibile su questi device:

Customers are important intangible assets of a company, but they are not equally remunerative. Therefore, to identify profitable customers, it is necessary to use a disaggregated metric called customer lifetime value (CLV). This metric represents the present value of all future profits generated by a customer. Using a known formula, it is possible to calculate customer lifetime value taking into account the survival probability of each customer. Therefore, in this paper we develop a statistical analysis of CLV using SAS. To illustrate this method we present a simple case study related to a telecommunications company. In particular, we start the study by analyzing the distribution of customers and revenues (a component of CLV) with respect to geographical area and size of customer. We continue with an analysis of the distribution of CLV with respect to the above factors, and this allows us to make a comparison, on average, with the distribution of revenues. Finally, we estimate a regression model to detect the factors affecting CLV, thereby obtaining interesting results.

Keywords: Churn Prevention, Customer Retention, Telecommunications Sector, SAS.

News

11.02.2021
Demonumentalizzare Dante per comprenderlo
Anteprima del libro "Dante in Conclave. La Lettera ai cardinali" dello storico Gian Luca Potestà.
02.03.2021
«Paura di che?»: Lucia e la peste manzoniana
La storia di Renzo e Lucia è la storia della paura, fino a quella esclamazione nel lazzaretto, prima del ricongiungimento.
22.02.2021
Armida Barelli e il miracolo del Sacro Cuore
Ad Armida Barelli, prima amministratrice di Vita e Pensiero presto beata, si deve l'intitolazione dell'Università Cattolica al Sacro Cuore, la storia.
16.02.2021
Il prezzo di un futuro con bambini-merce
Intervista ad Alessio Musio, docente di Filosofia morale dell'Università Cattolica, autore di "Baby boom".

Newsletter

* campi obbligatori

Collane

  • Cultura e storia
  • Filosofia morale
  • Grani di senape
  • Le nuove bussole
  • Metafisica e storia della metafisica
  • Pagine prime
  • Punti
  • Relazioni internazionali e scienza politica.ASERI
  • Sestante
  • Studi interdisciplinari sulla famiglia
  • Temi metafisici e problemi del pensiero antico
  • Transizioni
  • Varia. Saggistica
  • Scopri le altre Collane