Il tuo browser non supporta JavaScript!

Testing for preference change in marketing or opinion research

Gratis
digital
Testing for preference change in marketing or opinion research
Articolo
rivista STATISTICA & APPLICAZIONI
fascicolo STATISTICA & APPLICAZIONI - 2012 - 2
titolo Testing for preference change in marketing or opinion research
autori
editore Vita e Pensiero
formato Articolo | Pdf
online da 02-2012
issn 18246672 (stampa)
Scrivi un commento per questo prodotto
Promozione valida fino al 02/12/2023
Scarica

Ebook in formato Pdf leggibile su questi device:

SUMMARY
Let us suppose we have two important products or parties or opinions indicated respectively by A and B and a pool of small other choices indicated by C and we are interested in understanding if the percentage of preferences for A and the percentage of preferences for B are unchanged, increased or decreased after some event (f.i. advertising). If the sample size is big, we propose to use a two stage hypotheses test proposed by Duncan (Miller, 1981) and improved by Pollastri (2008). The test considered is based on the exact distribution of the absolute maximum (Zenga, 1979) and on the exact distribution of the absolute minimum (Pollastri and Tornaghi, 2004) of the components of a Bivariate Correlated Normal. Tables of the critical values are reported. The test proposed allows to accept one of the nine hypotheses about the invariance or increasing or decreasing of the percentage of A combined with the three movements of the percentage of B.

Keywords: Trinomial Distribution, Bivariate Correlated Normal, Two Stage Hypotheses Test, Absolute Maximum and Minimum.

News

13.07.2020
Riflessioni sul tempo, d'estate
Per questa pausa estivo vi proponiamo cinque saggi tra filosofia, spiritualità e psicanalisi per riflettere sul tema del tempo.
24.07.2020
Orsolina Montevecchi, una piccola grande storica
Prima docente dell'Università Cattolica a portare i pantaloni, Orsolina Montevecchi fu una donna profondamente libera che decise di dedicarsi alla papirologia per studiare «la storia vissuta a livello di uomo».
30.07.2020
Tomáš Halík, un teologo alla ricerca
Ritratto del teologo ceco, premio Templeton Prize, del suo dialogo con i non credenti al significato di Chiesa cattolica.
27.07.2020
Carlo Ossola, la letteratura rende lieti
Carlo Ossola, filologo e critico letterario, si racconta nel nostro questionario di Proust 2.0, tra Dante, Cicerone ed Erasmo e le virtù della lettura.

Newsletter

* campi obbligatori

Collane

  • Cultura e storia
  • Filosofia morale
  • Grani di senape
  • Le nuove bussole
  • Metafisica e storia della metafisica
  • Pagine prime
  • Punti
  • Relazioni internazionali e scienza politica.ASERI
  • Sestante
  • Studi interdisciplinari sulla famiglia
  • Temi metafisici e problemi del pensiero antico
  • Transizioni
  • Varia. Saggistica
  • Scopri le altre Collane