Partial least square path modelling and maximum entropy for the study of entrepreneurship education in naples university - Anna Crisci, Enrica Sepe, Antonello D'Ambra - Vita e Pensiero - Articolo Vita e Pensiero

Partial least square path modelling and maximum entropy for the study of entrepreneurship education in naples university

digital Partial least square path modelling and maximum entropy
for the study of entrepreneurship education in naples university
Articolo
rivista STATISTICA & APPLICAZIONI
fascicolo STATISTICA & APPLICAZIONI - 2019 - 1
titolo Partial least square path modelling and maximum entropy for the study of entrepreneurship education in naples university
autori



editore Vita e Pensiero
formato Articolo | Pdf
online da 08-2020
doi 10.26350/999999_000019
issn 18246672 (stampa)
Scrivi un commento per questo prodotto
Scarica

Ebook in formato Pdf leggibile su questi device:

Although successful entrepreneurship education (EE) is possible through the most effective way to manage teachable skills and competencies, there is no universal pedagogical recipe to teach entrepreneurship. This paper attempts to identify the most appropriate teaching methods and addresses the paucity of entrepreneurial outcomes on university experiences in EE. Using a survey of students at a Naples University, it attempts to advance our understanding of an entrepreneurship education program. The study is based on a sample of 665 students and the analysis has been carried out considering joint use of Partial Least squares-path modelling (PLS-PM) and the Generalized Maximum Entropy Estimator (GME). The results show that the entrepreneurial outcome of Entrepreneurship Education programmes is influenced on the satisfaction that students perceive from the educational process. The novel aspects of this paper are: the formalization of an entrepreneurship education program in a Naples University and a methodological point of view involving integration between PLS-PM and GME estimators through PLS reliability measures.

keywords

Partial Least squares Path Modelling, Generalized Maximum Entropy, Entrepreneurship Education Programs, Entrepreneurial Outcomes.

Biografia degli autori

Dipartimento di Economia, Management, Istituzioni - Università di Napoli Federico II - Corso Umberto I, 40 - 80138 NAPOLI ( e-mail: anna.crisci@unina.it; enrica.sepe@unina.it; raffaela.palma@unina.it); Dipartimento di Economia - Università della Campania Luigi - Viale A. Lincoln, 5 - 81100 CASERTA (e-mail: antonello.dambra@unicampania.it); Dipartimento di Storia, Società e Studi sull’uomo - Università del Salento, via di Valesio, 24 - LECCE (e-mail: enrico.ciavolino@unisalento.it).

News

06.05.2021
Giovani e pandemia
Venerdì 14 maggio a Padova presentazione del libro "Niente sarà più come prima" curato da Paola Bignardi e don Stefano Didonè
14.05.2021
La crisi della democrazia internazionale
Breve estratto dal nuovo libro di Ikenberry "Un mondo sicuro per la democrazia" su ascesa e crisi dell'internazionalismo liberale.
05.05.2021
La porta dell’autorità
Anteprima del nuovo libro di Magatti e Martinelli, "La porta dell’autorità", dedicato ai padri, alle madri, ai maestri, a chi guida e apre le future generazioni.
04.05.2021
Le mamme e il magnifico segreto
Per la festa della mamma condividiamo un piccolo estratto dal libro "Generare è narrare" di Sonnet, dedicato al "magnifico segreto".

Newsletter

* campi obbligatori

Collane

  • Cultura e storia
  • Filosofia morale
  • Grani di senape
  • Le nuove bussole
  • Metafisica e storia della metafisica
  • Pagine prime
  • Punti
  • Relazioni internazionali e scienza politica.ASERI
  • Sestante
  • Studi interdisciplinari sulla famiglia
  • Temi metafisici e problemi del pensiero antico
  • Transizioni
  • Varia. Saggistica
  • Scopri le altre Collane

Questo sito o gli strumenti terzi da questo utilizzati si avvalgono di cookie necessari al funzionamento ed utili alle finalità illustrate nella cookie policy.

Se vuoi saperne di più o negare il consenso a tutti o ad alcuni cookie, consulta la cookie policy.

Chiudendo questo avviso, navigando in questa pagina, cliccando su un link o proseguendo la navigazione in altra maniera, acconsenti all'uso dei cookie.

Acconsento