Il tuo browser non supporta JavaScript!

Lo spettatore attivo della ‘Reality Tv’

digital Lo spettatore attivo della ‘Reality Tv’
Articolo
rivista COMUNICAZIONI SOCIALI
fascicolo COMUNICAZIONI SOCIALI - 2003 - 3. Comunicazione e vita quotidiana
titolo Lo spettatore attivo della ‘Reality Tv’
autore
editore Vita e Pensiero
formato Articolo | Pdf
online da 09-2017
issn 03928667 (stampa) | 18277969 (digitale)
Scrivi un commento per questo prodotto
€ 6,00

Ebook in formato Pdf leggibile su questi device:

The relation between media and consumption experience constitutes one of the crucial topic within the latest sociological and Media Studies approaches. By highlighting the close connection between, on the one hand, the subject’s knowledge of the world and, on the other, the subject’s contact with the media, studies in this field have identified the media experience as playing a fundamental role in the construction of social forms in contemporary world. Within the more specific framework of Television studies, the development of new multiplatform reality formats (i.e. formats created and designed for distribution over various different means of communication, such as television, pay-Tv, the web) has become the object of a series of research focusing on various different aspects and drawing on a range of analyses. The main findings reveal that a number of changes are currently influencing the relation between media, public and society, leading towards new forms of activity and interaction. The aim of the present paper is thus to shed light on some elements of ongoing dynamism in the relation between the medium of television and the viewers, with particular emphasis on Reality Tv as a subject of investigation. The rationale for choosing this particular subject lies in its nature as a communicative context that most clearly exemplifies the on-going redefinition of the status of public television, in the sense that broadcasting is undergoing a transformation into a set of subjects who are increasingly ‘active’ and ‘performers’ on the television scene. The connection between consumption of a reality programme and the construction of identity within everyday life thus underlines the rise of a ‘viewership’ capable of managing the environment of the performance, precisely by virtue of the reconfiguration of the relationship with the media.

News

09.09.2020
Vicini alla scuola: i nostri consigli di lettura
Fino al 30 settembre è attiva sul sito la promozione su tutti i libri della collana di pedagogia ed educazione: un percorso di lettura dedicato agli insegnanti.
14.09.2020
FAUST: uno dei Mostri favolosi
Anteprima del nuovo libro di Alberto Manguel, "Mostri favolosi", una galleria di personaggi vivi e attuali, sebbene di carta e inchiostro, come il dottor Faust.
14.09.2020
Teen immigration al Congressino del Pime
In occasione del 89esimo Congressino Missionario del Pime di Milano, incontro con Anna e Elena Granata, autrici di "Teen Immigration".
10.09.2020
Torino Spiritualità 2020: Respiro
Al via la XVI edizione di Torino Spiritualità: il 25 e 26 settembre appuntamento con Silvano Petrosino, Alberto Manguel e Pablo d'Ors.

Newsletter

* campi obbligatori

Collane

  • Cultura e storia
  • Filosofia morale
  • Grani di senape
  • Le nuove bussole
  • Metafisica e storia della metafisica
  • Pagine prime
  • Punti
  • Relazioni internazionali e scienza politica.ASERI
  • Sestante
  • Studi interdisciplinari sulla famiglia
  • Temi metafisici e problemi del pensiero antico
  • Transizioni
  • Varia. Saggistica
  • Scopri le altre Collane