Il tuo browser non supporta JavaScript!

Contemporary TV for women, between standardization and creativity

digital Contemporary TV for women, between standardization and creativity
Articolo
rivista COMUNICAZIONI SOCIALI
fascicolo COMUNICAZIONI SOCIALI - 2014 - 3. (En)gendered creativity. Actors Agencies Artifacts
titolo Contemporary TV for women, between standardization and creativity
autori
editore Vita e Pensiero
formato Articolo | Pdf
online da 01-2015
issn 03928667 (stampa) | 18277969 (digitale)
Scrivi un commento per questo prodotto
€ 6,00

Ebook in formato Pdf leggibile su questi device:

“TV for women” represents both a strong, traditional factor in the medium’s history and one of the main components of innovation and change on Italy’s contemporary television scene. On one hand, female audiences have always been the core target of mainstream television; on the other, the new digital thematic channels now consider them a specific, strategic target. Although strong elements of continuity between older and more recent forms of “TV for women” are evident, a new creative process emerges from behind the strategies and standards of producing, scheduling and managing content typical of today’s broadcasters. This article aims to map three models according to which the female gender is used in the contemporary Italian television industry as a tool to build content and to establish channels’ identities. In the (only superficially homogeneous) field of digital “TV for women”, what content-management standards emerge? How do communication and creativity contribute to branding strategies to differentiate the general and classic idea of a “female audience”? And how are specific channel identities built for different female targets?

News

04.12.2019
Max Picard: il veggente della tecnocrazia
Chi era Max Picard? Ritratto di un intellettuale irregolare che ha previsto i pericoli della società tecnocratica e di una modernità in fuga dal divino.
03.09.2019
Il filosofo della bontà, un Candide 2.0 in carne e ossa
Intervista al filosofo catalano Josep Maria Esquirol che spiega il suo cammino dell'ingenuità e la forza della bontà.
02.09.2019
Gauchet, La fine del dominio maschile
Anteprima del nuovo libro di Marcel Gauchet, "La fine del dominio maschile", un passaggio sulla scomparsa della figura del padre nella società e non solo.
31.10.2018
Il grande codice. Bibbia e letteratura
Un'anteprima tratta dal libro "Il grande codice. Bibbia e letteratura" di Northrop Frye, un grande classico del pensiero critico.

Newsletter

* campi obbligatori

Collane

  • Cultura e storia
  • Filosofia morale
  • Grani di senape
  • Le nuove bussole
  • Metafisica e storia della metafisica
  • Punti
  • Relazioni internazionali e scienza politica.ASERI
  • Sestante
  • Studi interdisciplinari sulla famiglia
  • Temi metafisici e problemi del pensiero antico
  • Transizioni
  • Varia. Saggistica
  • Tutte le Collane