Non-symmetrical correspondence analysis to evaluate how age influences the addiction discourses
digital
![]() Articolo
|
Ebook in formato Pdf leggibile su questi device:
|
|
The current paper aims to present the method of Non-Symmetrical Correspondence Analysis (NSCA) based on Emerson’s orthogonal polynomials, which takes into account, in efficient way, the ordinal structure of the data. The extension of NSCA is the so called Singly Ordered Non-Symmetrical Correspondence Analysis version (SONSCA), that, by taking into account the ordinal structure in the table, improving the interpretation ability of the analysis. The methods was applied to 40 in-depth interviews, gathered with people in treatment for their problems with addiction. NSCA and SONSCA are used to evaluate if the classes of age of the subjects interviewed influence the addiction thematic categories that characterize their discourses.The work provides insight on NSCA and SONSCA methods and how they could be applied in the psychological context and in particular to study the dependence between ordinal and categorical variables reported in a contingency table.
keywordsNon-Symmetrical Correspondence Analysis (NSCA), Emerson’s Orthogonal Polynomials, Singly Ordered Non-Symmetrical Correspondence Analysis (SONSCA), Addiction Thematic Categories, Classes of Age. |
News
18.01.2023
Una storia di vita e ricerca: Eugenia Scabini racconta
Il 25 gennaio a Milano presentazione del volume di Eugenia Scabini, già Direttore del Centro Studi e Ricerche sulla Famiglia dell’Università Cattolica.
11.01.2023
Olocausto: l'incredulità nel male
In occasione della Giornata della memoria una lettura da "Sulla consolazione" di Michael Ignatieff, dal capitolo dedicato a Primo Levi.
03.01.2023
Che sia un anno di luce
Per partire con i giusti pensieri in questo 2023 vi consigliamo di cercare la "luce" con Pablo d'Ors, in promo fino al 31 gennaio.
02.01.2023
Papa Benedetto XVI: la passione per l'uomo
Dalla rivista "Vita e Pensiero" un estratto del discorso del papa emerito sul ruolo dell'Università, che non deve "calcolare" ma valorizzare l'umano.