The Netflix Phenomenon: How New Providers are reinventing Television Promotion - Federica Perego, Mattia Solida - Vita e Pensiero - Articolo Vita e Pensiero

The Netflix Phenomenon: How New Providers are reinventing Television Promotion

digital The Netflix Phenomenon: How New Providers are reinventing Television Promotion
Articolo
rivista COMUNICAZIONI SOCIALI
fascicolo COMUNICAZIONI SOCIALI - 2015 - 2. Tv Genres in the Age of Abundance
titolo The Netflix Phenomenon: How New Providers are reinventing Television Promotion
sottotitolo A Genre Perspective
autori
editore Vita e Pensiero
formato Articolo | Pdf
lingua inglese
online da 09-2015
issn 0392-8667 (stampa) | 1827-7969 (digitale)
Scrivi un commento per questo prodotto
€ 6,00

Ebook in formato Pdf leggibile su questi device:

Netflix and all the similar digital-television providers, such as Amazon and Hulu, represent a new era in serial television, not only for their new production style, unconventional plots, or peculiar distribution technique but also and especially for their new method of promotion. Indeed, their new releasing strategy has turned the traditional use of advertising upside down, basing it mainly on the Internet and social media.
As Jason Mittell has suggested, television genres exist as “cultural categories” created through discourse, but today’s television genres have expanded thanks above all to the above new platforms. Moreover, even though all the communication approaches are built on common ground, each of them is also tailor-made for the specific series that it is promoting. For all these reasons, this particular use of advertising can be considered a possible new kind of genre.
Although recent, the literature concerning primarily Netflix and to a lesser degree all the other digital providers is already quite extensive. Indeed, much has been said about the distribution of original TV series, but the strategies used to promote the products and keep the audience’s expectations alive have found less space in the scholarly papers.
This article analyses the strategies that new players use to build a strong brand identity both for their shows and for the platform itself.
It then considers all the characteristic aspects of launching and nurturing a series on digital platforms, which are inherently more reliant on the Internet and social media to build interest and engagement. This analysis also hints at the marked differences between online providers and both network and cable television, giving a strong set of examples taken from the most interesting shows.


News

07.09.2020
Melarete: l'etica a scuola
Il progetto di Luigina Mortari di educazione all'etica per la scuola dell'infanzia e la primaria con spunti teorici, suggerimenti pratici e le storie illustrate.
09.09.2020
Vicini alla scuola: i nostri consigli di lettura
Fino al 30 settembre tutti i libri delle collane di pedagogia ed educazione sono disponibili a un prezzo scontato: ecco alcuni consigli di lettura dedicati agli insegnanti.
29.07.2021
Federico di Chio e il sogno a occhi aperti del cinema
Intervista al docente di strategia dei media audiovisivi e dirigente Mediaset che ha studiato le influenze del cinema americano in Italia.
16.09.2021
Luigino Bruni a PordenoneLegge
Quale economia ci porterà questa crisi e quale spiritualità? A PordenoneLegge l'autore di "Il capitalismo e il sacro".

Newsletter

* campi obbligatori

Collane

  • Cultura e storia
  • Filosofia morale
  • Grani di senape
  • Le nuove bussole
  • Metafisica e storia della metafisica
  • Pagine prime
  • Punti
  • Relazioni internazionali e scienza politica.ASERI
  • Sestante
  • Studi interdisciplinari sulla famiglia
  • Temi metafisici e problemi del pensiero antico
  • Transizioni
  • Varia. Saggistica
  • Scopri le altre Collane

Questo sito o gli strumenti terzi da questo utilizzati si avvalgono di cookie necessari al funzionamento ed utili alle finalità illustrate nella cookie policy.
Se vuoi saperne di più o negare il consenso a tutti o ad alcuni cookie, consulta la cookie policy.
Chiudendo questo avviso, navigando in questa pagina, cliccando su un link o proseguendo la navigazione in altra maniera, acconsenti all'uso dei cookie.

Acconsento