Creating female audiences: The decline of the ‘girly’ heroine and the return of the formidable ‘femme’ - Hilary Radner - Vita e Pensiero - Articolo Vita e Pensiero

Creating female audiences: The decline of the ‘girly’ heroine and the return of the formidable ‘femme’

digital Creating female audiences: The decline of the ‘girly’ heroine and the return of the formidable ‘femme’
Articolo
rivista COMUNICAZIONI SOCIALI
sezione Open Access
titolo Creating female audiences: The decline of the ‘girly’ heroine and the return of the formidable ‘femme’
Autore
Editore Vita e Pensiero
formato Articolo | Pdf
online da 01-2015
issn 0392-8667 (stampa) | 1827-7969 (digitale)
Scrivi un commento per questo prodotto
Scarica

Ebook in formato Pdf leggibile su questi device:

Although cinema is routinely classified as a creative industry in the twenty-first century, countering its designation as a “business, pure and simple” at the beginning of the twentieth, Hollywood productions are increasingly determined by the commercial imperatives of the conglomerates and the domination of young males as the most profitable audience within this sector. Notwithstanding, recent developments in delivery systems have afforded those seeking to reach female viewers unprecedented access to this audience by enabling them to engage creatively with the geographies of twenty-first-century screens, including home-viewing, through various broadcast, cable, satellite, internet and digital services, as well as through the increasing number of film festivals serving most major cities. While the ‘girly’ film, or chick flick, is in decline, the woman’s film, its hybridizations, in particular in the form of franchises targeting young female viewers, and its various televisual avatars have proliferated, with women directors emerging in the independent sector and art house directors developing ambitious projects for television in its new incarnations that take the female audience into account.

News

22.11.2021
Il potere della nascita
Giovedì 2 dicembre la storica dell'arte Giovanna Brambilla, a Bergamo, presenta "Mettere al mondo il mondo".
17.11.2021
Vita e Pensiero premia i laureati del Premio Gemelli
Tra i vincitori del Premio Gemelli, l'editrice ha scelto la tesi di Eleonora Carraro sulla comunicazione digitale e la creatività, ora open access.
11.11.2021
Josep Maria Esquirol in Italia
Dal 15 al 17 dicembre il filosofo catalano sarà In Italia per presentare l'ultimo libro "Umano, più umano".
05.11.2021
Le famiglie oggi tra ricchezza e povertà
Giovedì 25 novembre alle ore 9.30 in Università Cattolica un convegno sul tema "Famiglie e povertà".

Newsletter

* campi obbligatori

Collane

  • Cultura e storia
  • Filosofia morale
  • Grani di senape
  • Le nuove bussole
  • Metafisica e storia della metafisica
  • Pagine prime
  • Punti
  • Relazioni internazionali e scienza politica.ASERI
  • Sestante
  • Studi interdisciplinari sulla famiglia
  • Temi metafisici e problemi del pensiero antico
  • Transizioni
  • Varia. Saggistica
  • Scopri le altre Collane

Questo sito o gli strumenti terzi da questo utilizzati si avvalgono di cookies necessari al funzionamento ed utili alle finalità illustrate nella cookies policy.
Se vuoi saperne di più o negare il consenso a tutti o ad alcuni cookies, consulta la cookie policy.
Chiudendo questo avviso, navigando in questa pagina, cliccando su un link o proseguendo la navigazione in altra maniera, acconsenti all'uso dei cookies.

Acconsento