The customer satisfaction measure in Public Services: the case of an Italian Chamber of Commerce - Laura Pagani, Gian Pietro Zaccomer, Maria Chiara Zanarotti - Vita e Pensiero - Articolo Vita e Pensiero

The customer satisfaction measure in Public Services: the case of an Italian Chamber of Commerce

Gratis
digital
The customer satisfaction measure in Public Services: the case of an Italian Chamber of Commerce
Articolo
Rivista STATISTICA & APPLICAZIONI
Fascicolo STATISTICA & APPLICAZIONI - 2011 - 1
Titolo The customer satisfaction measure in Public Services: the case of an Italian Chamber of Commerce
Autori , ,
Editore Vita e Pensiero
Formato Articolo | Pdf
Online da 01-2011
Issn 1824-6672 (stampa) | 2283-6659 (digitale)
Scrivi un commento per questo prodotto
Promozione valida fino al 02/12/2023
Scarica

Ebook in formato Pdf leggibile su questi device:

SUMMARY
Nowadays, in Italy, surveys carried out to measure Customer Satisfaction in Public Services are going to become more important and systematic. The new directive form Public Function Office (2004) emphasizes the fundamental role of users’ opinions to drive and possibly improve public services. The administrators have to consider users’ opinions, because these judgments are useful to offer more acceptable and appreciable services. Measure Customer Satisfaction in Public services is not a simple task and for this reason it is at the center of growing attentions. In this paper, after dealing some theoretical aspects related to this matter, the case of an Italian Chamber of Commerce is considered and different statistical methods to analyze users’ satisfaction data are proposed.
Keywords: Service Quality, Heterogeneity and Dissimilarity Index, Rasch Analysis, Overall Satisfaction.

News

02.12.2022
La presentazione del libro di Luigi Alici
Venerdì 2 dicembre in Università Cattolica l'evento in occasione della pubblicazione di "Liberi tutti. Il bene, la vita, i legami".
23.11.2022
MigraREport 2022: il seminario
Venerdì 2 dicembre in Università Cattolica, la presentazione del CIRMiB MigraREport 2022.
16.11.2022
Onorevole ministra: la presentazione a Roma
Il 2 dicembre la presentazione del libro di Walter Ricciardi.
14.11.2022
Cristianesimo: il coraggio di cambiare, con Halík
Tour italiano del teologo ceco autore di "Pomeriggio del cristianesimo", da Milano a Roma (dal 29 novembre al 2 dicembre).

Newsletter

* campi obbligatori

Collane

  • Cultura e storia
  • Filosofia morale
  • Grani di senape
  • Le nuove bussole
  • Metafisica e storia della metafisica
  • Pagine prime
  • Punti
  • Relazioni internazionali e scienza politica.ASERI
  • Sestante
  • Studi interdisciplinari sulla famiglia
  • Temi metafisici e problemi del pensiero antico
  • Transizioni
  • Varia. Saggistica
  • Scopri le altre Collane

Inserire il codice per attivare il servizio.