Luxottica: un sistema articolato
digital
![]() Articolo
€ 6,00
|
Ebook in formato Pdf leggibile su questi device:
|
|
The case study deals with Luxottica, an Italian company world leader in the design, manufacture, distribution and sale of eyeglasses. Developed by a process of negotiation and coordination with the trade unions and employees in 2009, Luxottica’s corporate welfare aims to develop both corporate social responsibility, providing services for employees to cope with the “old” e “new” needs, and corporate citizenship, promoting services and facilities for the communities where the factories are located and building sustainable strategies for addressing large societal issues.
|
News
11.02.2021
Demonumentalizzare Dante per comprenderlo
Anteprima del libro "Dante in Conclave. La Lettera ai cardinali" dello storico Gian Luca Potestà.
09.02.2021
Webinar: L’epoca della Beautytudine
Mercoledì 24 febbraio Giuliano Zanchi e Silvano Petrosino raccontano la parabola della bellezza nel nostro secolo, da Dostoevskij alle serie tv.
22.02.2021
Armida Barelli e il miracolo del Sacro Cuore
Ad Armida Barelli, prima amministratrice di Vita e Pensiero presto beata, si deve l'intitolazione dell'Università Cattolica al Sacro Cuore, la storia.
16.02.2021
Il prezzo di un futuro con bambini-merce
Intervista ad Alessio Musio, docente di Filosofia morale dell'Università Cattolica, autore di "Baby boom".