Italian young people’s attitudes toward product placement in movies: a cross-cultural comparison of product placement acceptability - Roberto Paolo Nelli - Vita e Pensiero - Articolo Vita e Pensiero

Italian young people’s attitudes toward product placement in movies: a cross-cultural comparison of product placement acceptability

digital Italian young people’s attitudes toward product placement in movies: a cross-cultural comparison of product placement acceptability
Articolo
Rivista COMMUNICATIVE BUSINESS
Fascicolo COMMUNICATIVE BUSINESS - 2009 - 2
Titolo Italian young people’s attitudes toward product placement in movies: a cross-cultural comparison of product placement acceptability
Autore
Editore Vita e Pensiero
Formato Articolo | Pdf
Online da 02-2009
Issn ISSN 0042-725 X (stampa)
Scrivi un commento per questo prodotto
€ 6,00

Ebook in formato Pdf leggibile su questi device:

Product placement in movies is a growing promotional area upon which much Italian academic and media attention has recently been focused. This paper reports the fi ndings of an exploratory quantitative study of the attitudes of 400 Italian college students toward product placement and their perceptions of the acceptability of this emerging promotional medium. The results of the survey indicate that while there are generally favourable attitudes toward product placement, product and gender have an impact on product placement acceptability. Comparisons to the previous American, Australian, Chinese, Austrian and French fi ndings show a similar pattern of individual influences on product placement perceptions.

News

02.12.2022
La presentazione del libro di Luigi Alici
Venerdì 2 dicembre in Università Cattolica l'evento in occasione della pubblicazione di "Liberi tutti. Il bene, la vita, i legami".
23.11.2022
MigraREport 2022: il seminario
Venerdì 2 dicembre in Università Cattolica, la presentazione del CIRMiB MigraREport 2022.
16.11.2022
Onorevole ministra: la presentazione a Roma
Il 2 dicembre la presentazione del libro di Walter Ricciardi.
14.11.2022
Cristianesimo: il coraggio di cambiare, con Halík
Tour italiano del teologo ceco autore di "Pomeriggio del cristianesimo", da Milano a Roma (dal 29 novembre al 2 dicembre).

Newsletter

* campi obbligatori

Archivio rivista

Collane

  • Cultura e storia
  • Filosofia morale
  • Grani di senape
  • Le nuove bussole
  • Metafisica e storia della metafisica
  • Pagine prime
  • Punti
  • Relazioni internazionali e scienza politica.ASERI
  • Sestante
  • Studi interdisciplinari sulla famiglia
  • Temi metafisici e problemi del pensiero antico
  • Transizioni
  • Varia. Saggistica
  • Scopri le altre Collane

Inserire il codice per attivare il servizio.