Il tuo browser non supporta JavaScript!

Dall’'outdoor’ all''ambient advertising’: quando lo straordinario invade il quotidiano

digital Dall’'outdoor’ all''ambient advertising’: quando lo straordinario invade il quotidiano
Articolo
rivista COMUNICAZIONI SOCIALI
fascicolo COMUNICAZIONI SOCIALI - 2006 - 3. Spazi sensibili. Pubblicità, comunicazione e ambiente urbano
titolo Dall’'outdoor’ all''ambient advertising’: quando lo straordinario invade il quotidiano
autore
editore Vita e Pensiero
formato Articolo | Pdf
online da 03-2006
issn 03928667 (stampa) | 18277969 (digitale)
Scrivi un commento per questo prodotto
€ 6,00

Ebook in formato Pdf leggibile su questi device:

This paper analyzes urban space as one of the field of choice for contemporary advertising strategies and for their expression, in the light of the fact that following mass industrialization and the growth of the cultural industry it has become one of the places for the mirroring and full development of media operational logics. Therefore, the tracks found in urban spaces relate to the idea of spectacularization, which is declinated in multiple forms and employs various devices and languages, thus also showing the modification sustained over time by the semantization and fruition styles of the notion of space itself. In the light of all this, while the devices adopted by advertising communication within urban spaces are indeed related to the notion of spectacularization as they try to create stupor and involvement into citizens, outdoor’s traditional form is nonetheless more and more changing in a relational and performative sense, thus leading to a re-definition of the traditional field of outdoor as ambient advertising. What appears to be an evolutive phenomenon - marking, on the one hand, the rejuvenation of billboarding through the advancement of available technology, and on the other a growing consonance with the need for entertainment and interaction expressed with the purpose of creating a more involving relationship with the passerby/spectator – has become, in current global urban scapes, a prominence, of which a series of examples and cases will be here presented.

News

02.09.2019
Primo Levi, una questione di giustizia
A cento anni dalla nascita di Primo Levi reading de "I giusti" con commenti di Forti, Mazzuccato, Cavaglion, Santerini e Assael.
15.10.2019
Il coraggio della bontà
Sabato 16 novembre al Museo della Scienza dialogo tra il filosofo catalano Josep Maria Esquirol e Alessandro D'Avenia sul tema della bontà.
09.10.2019
Bookcity 2019: la lettura come bene comune
Torna a novembre l'appuntamento della città di Milano con i libri. Scopri tutti gli eventi Vita e Pensiero e gli ospiti che ci terranno compagnia in questa edizione.
05.11.2019
Oltre le stelle: l'umano
Intervista al filosofo Silvano Petrosino, autore del libro "Il desiderio. Non siamo figli delle stelle", un percorso tra astri e dis-astri dell'umano.

Newsletter

* campi obbligatori

Collane

  • Cultura e storia
  • Filosofia morale
  • Grani di senape
  • Le nuove bussole
  • Metafisica e storia della metafisica
  • Punti
  • Relazioni internazionali e scienza politica.ASERI
  • Sestante
  • Studi interdisciplinari sulla famiglia
  • Temi metafisici e problemi del pensiero antico
  • Transizioni
  • Varia. Saggistica
  • Tutte le Collane